"Meesterlijk" lesgeven

Lesgeven op een SBOschool vraagt andere kwaliteiten van een leerkracht dan op een reguliere basisschool. Daarom staan nascholing en klassenobservaties hoog in het vaandel op SBO De Fakkel. Het streven is dan ook om alle leerkrachten voor de groep een master SEN diploma te laten halen of een gelijkwaardige HBO+ opleiding te laten volgen.

Gezamelijke scholingsmomenten

Naast de individuele scholingstrajecten heeft het team van De Fakkel ook gezamelijk scholingsmomenten. In schooljaar 2014-2015 waren ICT en iPads terugkerende agendathema's. In schooljaar 2016-2017 verdiepten de leerkrachten zich onder begeleiding van het CED uit Rotterdam in de leerlijn 'Sociaal gedrag in 4D'. Dit deden ze samen met de andere Aloysius SBO scholen in de Haarlemmermeer. De collega's van De Fakkel volgden in het voorjaar van 2017 ook de training tot Kanjerleerkracht.